افزایش تولید مس در عمان

افزایش تولید مس در عمان

پروژه‌های کلیدی استخراج مس در سراسر عمان با جدیت در حال انجام است و این کشور را به عنوان یک تولید کننده نوظهور این فلز حیاتی در قلب گذار انرژی جهانی قرار می‌دهد.

روز پنجشنبه، شرکت الهديثه ریسورسز – یک سرمایه‌گذاری مشترک عمان و استرالیا – از دومین محموله موفق کنسانتره مس از معدن تازه‌تأسیس الواصحي مجازا در استان شرقیه شمالی عمان خبر داد.

این محموله حاوی ۱۷۴ تن مس است که ۲۵ درصد نسبت به محموله اولیه با ۱۳9 تن افزایش یافته است. همچنین در فاصله‌ی بین این دو محموله، حدود ۱۱.۵ کیلوگرم طلای همراه نیز استخراج شده است که جریان درآمد جدیدی را برای معدن به ارمغان می‌آورد.

شرکت الهديثه ریسورسز که ۵۱ درصد آن متعلق به شرکت معدنی استرالیایی الارا ریسورسز است، در بیانیه‌ای از آغاز جریان نقدینگی حاصل از فروش مس و طلا استقبال کرد. گروه جهانی کالاهای اساسی ترافيگورا برای مدت ۸ سال از آغاز تولید، خریدار کنسانتره مس است.

پروژه الواصحي مجازا یکی از چندین معدن مس است که برای تجاری‌سازی آماده می‌شود. با راه‌اندازی این معادن طی یک یا دو سال آینده، جایگاه عمان به عنوان یک تولید کننده جهانی مس با پتانسیل افزایش سرمایه‌گذاری در پالایش، آلیاژسازی مس و سایر صنایع پایین‌دستی با ارزش افزوده تقویت خواهد شد.

شرکت توسعه معادن عمان (MDO) که بازوی سرمایه‌گذاری بخش معدن سازمان سرمایه‌گذاری عمان (OIA) است، پیشتاز این حرکت جدید در تولید مس است. سه پروژه بزرگ استخراج مس با حمایت MDO در مکان‌های مختلف در شمال عمان در حال پیشرفت هستند.

از جمله این پروژه‌ها، معدن مس مزن قابل توجه است که در حال توسعه یک پروژه سنگ مس در ولايت ينقل استان الظاهره می‌باشد. این امتیاز با وسعتی بالغ بر ۱۹.۸ کیلومتر مربع، میزبان پنج معدن با ذخایر سنگ مس بالغ بر ۲۲.۹ میلیون تن است.

طبق جزئیاتی که وزارت انرژی و معادن در گزارش سالانه ۲۰۲۳ خود منتشر کرده است، تصمیم سرمایه‌گذاری نهایی (FID) که در فوریه ۲۰۲۳ اتخاذ شد، به طور موثر چراغ سبز اجرای پروژه را نشان می‌دهد. فعالیت‌های ساختمانی واقعی از فوریه سال جاری آغاز شد که نشانگر شروع یک دوره اجرای ۳۰ ماهه است.

در استان شمال بطينه، شرکت معدنی عمان در حال توسعه معادن العسيل و البيضه در بلوک ۴ است که میزبان حدود ۲.۷۸ میلیون تن سنگ مس است. شرکت مادر MDO از شرکت معدنی داخلی موارد معدنی برای فرآوری سنگ مس در کارخانه فرآوری این شرکت در وادي الجيزي استفاده کرده است. کلنگ‌زنی معادن بلوک ۴ اوایل امسال به زمین زده شد.

طبق گزارش سالانه وزارتخانه، MDO در حال آماده‌سازی معدن مس الغوين در ولايت الخابوره برای بهره‌برداری است که هدف آن استخراج بیش از ۶ میلیون تن سنگ مس است. این سنگ مس نیز در کارخانه تغلیظ مس وادي الجيزي فرآوری خواهد شد.

منبع افزایش تولید مس در عمان – Oman Observer

این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *