افت 3.27 درصدی شاخص کل بورس مسقط در ماه ژوئن

افت 3.27 درصدی شاخص کل بورس مسقط در ماه ژوئن

شاخص کل بورس مسقط «مسقط ۳۰» معاملات ماه ژوئن را با افت ۳.۲۷ درصدی به پایان رساند و به سطح ۴۶۸۷.۲۶ واحد رسید، که نسبت به پایان ماه می ۱۵۸.۴۷ واحد کاهش داشت.

ارزش بازار کلی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس مسقط نیز در طول این ماه ۰.۸۱ درصد کاهش یافت و به ۲۴.۲۸۱ میلیارد ریال رسید، در مقایسه با ۲۴.۴۷۹ میلیارد ریال در پایان ماه می، که معادل ۱۶۴.۷۵ میلیون ریال کاهش ارزش بازار است.

شاخص کل تحت تأثیر عملکرد منفی شاخص بخش مالی با افت ۴.۱۲ درصدی در طول ماه قرار گرفت، در حالی که شاخص‌های بخش صنعت و خدمات افزایش یافتند. شاخص بخش صنعت با رشد ۲.۵۶ درصدی و شاخص بخش خدمات با رشد ۱.۰۳ درصدی مواجه شدند.

در میان کاهش‌دهندگان، سهام شرکت المدینة للاستثمار القابضة(هلدینگ سرمایه گذاری) با افت ۱۵.۱۵ درصدی، سهام شرکت عمان للمرطبات(نوشیدنی) با افت ۱۴.۲۹ درصدی و سهام النهضة للخدمات(خدماتی) با افت ۱۰.۵ درصدی بیشترین کاهش را داشتند.

در مقابل، سهام شرکت الغاز الوطنية(گاز ملی) با رشد ۴۰.۵۱ درصدی، سهام شرکت صناعة مواد البناء(مصالح ساختمانی) با رشد ۲۳.۸۱ درصدی و سهام شرکت شل العمانية للتسويق(ایستگاه‌های خدمات بنزین و گازوئیل «شِل») با رشد ۱۴ درصدی در میان افزایش‌دهندگان برتر قرار گرفتند.

حجم معاملات کل در ماه ژوئن ۶۳.۱۹ درصد کاهش یافت و به حدود ۲۰۸.۳۷ میلیون سهم رسید، در مقایسه با ۵۶۵.۹۹ میلیون سهم در ماه می. ارزش معاملات نیز در طول ماه ۵۵.۱۲ درصد کاهش یافت و به ۴۲.۰۵ میلیون ریال رسید، در مقایسه با حدود ۹۳.۶۹۱ میلیون ریال در ماه می.

سهام بانک مسقط از نظر حجم و ارزش معاملات در ماه ژوئن پیشتاز بود، با معامله ۳۶.۷۷ میلیون سهم به ارزش ۹.۲۵ میلیون ریال.

شاخص کل بورس مسقط معاملات سال ۲۰۲۳ را با افت ۷.۰۷ درصدی به پایان رساند و به سطح ۴۵۱۴.۰۷ واحد رسید، که نسبت به پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴۳ واحد کاهش داشت.

منبع: افت 3.27 درصدی شاخص کل بورس مسقط در ماه ژوئن (mubasher.info)

این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *