پروژه نوین ریزجلبک عمان، پیشرو در تولید سوخت زیستی

عمان نخستین پروژه کشت ریزجلبک خود را با هدف تولید سوخت‌های زیستی و کاهش کربن آغاز کرده است. این پروژه که با مشارکت وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آبی و سه شرکت نت زیرو سولوشنز (NTZ)، شرکت بازرگانی و خدمات الثرماد، و صنایع خلیج سبز به امضا رسیده، با سرمایه‌گذاری ۹ میلیون ریال عمانی، مزارع ریزجلبک در استان‌های مختلف کشور را توسعه خواهد داد.

استفاده از فناوری پیشرفته فتو بیوراکتور

فناوری اصلی این پروژه فتو بیوراکتور است که امکان استفاده صنعتی از CO2 باقی‌مانده، گرما و آب برای تولید ریزجلبک را فراهم می‌کند. این پروژه شامل ساخت خانه‌های سبز مجهز به فتو بیوراکتور، تأسیسات پردازش جلبک، آزمایشگاه و سیلوهای ذخیره‌سازی است و انتظار می‌رود که سالانه ۳۷۰۰ تن سوخت زیستی تولید کند.

مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی

شریفا عدید، رئیس و بنیان‌گذار NTZ Solutions، بر اهمیت استفاده از ریزجلبک‌ها به‌عنوان منبع تجدیدپذیر خوراک اولیه برای تولید بایودیزل پایدار تأکید کرده و آن را روشی مؤثر برای بهره‌برداری از CO2 و کمک به مبارزه با گرم شدن جهانی دانسته است. مازن السعدی، مدیرعامل شرکت بازرگانی و خدمات الثرماد، نیز تولید بایودیزل از ریزجلبک را فرصتی عالی برای کمک به صنایع دیگر در کاهش کربن و تولید بیوپلاستیک از زیست‌توده باقی‌مانده می‌داند.

منبع پروژه نوین ریزجلبک عمان، پیشرو در تولید سوخت زیستی – Oman Observer

این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *