انتشار کتابی درباره ضرب‌المثل‌های فارسی در عمان

انتشار کتابی درباره ضرب‌المثل‌های فارسی در عمان

کتاب «ضرب‌المثل‌های فارسی و عمانی» به بررسی و ترجمه تعدادی از ضرب‌المثل‌های منتخب فارسی همراه با ضرب‌المثل‌های عمانی که از نظر معنا موافق یا مشابه آنها هستند، پرداخته است.

این کتاب به‌صورت مشترک توسط احسان بن صادق اللواتی، ظاهر بن مرحون الداودی، صنعا بنت طاهر الجمالی و فاطمه کریمی تالیف شده است.

بخش اول کتاب تحت عنوان «ضرب‌المثل‌های فارسی و عمانی» شامل ترجمه تعدادی از ضرب‌المثل‌های منتخب فارسی و تطابق آنها با ضرب‌المثل‌های عمانی از نظر معنا می‌باشد.

بخش دوم کتاب شامل مطالعات انجام شده توسط چهار پژوهشگر این کتاب است.

فصل اول بخش مطالعاتی با عنوان «نگاهی به ضرب‌المثل‌ها به‌عنوان یک فرهنگ جهانی» توسط فاطمه کریمی تالیف شده و به مقایسه ضرب‌المثل‌های رایج در زبان‌های عربی، فارسی، ترکی و انگلیسی می‌پردازد.

فصل دوم توسط احسان اللواتی تحت عنوان «تصویر هنری در ضرب‌المثل‌های فارسی» نوشته شده است. او در این فصل به استخراج و طبقه‌بندی منابع تصویر هنری در ضرب‌المثل‌های فارسی پرداخته و کارکردهای آنها را توضیح می‌دهد. اللواتی پیش از این دو کتاب دیگر با عناوین «علوم بلاغی در فارسی و عربی» و «دریچه‌ای به داستان‌های کوتاه جدید فارسی» منتشر کرده است.

در بخش دوم کتاب همچنین دو فصل دیگر وجود دارد: «نظام‌های اخلاقی در جامعه عمانی، خواندن نمونه‌هایی از ضرب‌المثل‌های عمانی» نوشته صنعا الجمالی و «ضرب‌المثل‌های عملی به‌عنوان الگو و ابعاد عمل‌گرایانه آنها در ضرب‌المثل‌های عمانی» نوشته ظاهر الداودی.

این کتاب توسط انتشارات دانشگاه سلطان قابوس منتشر شده است.

منبع انتشار کتابی درباره ضرب‌المثل‌های فارسی در عمان (yjc.ir)

این نوشته در ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *